Gebruiksvoorwaarden

1. Erkenning van deze algemene voorwaarden

1.1 Door een aankoop te doen, erkent de klant dat hij vooraf kennis heeft genomen van en akkoord gaat met de huidige algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot onze e-commerce website, BRUYERRE, en deze zonder voorbehoud aanvaardt. Het plaatsen van een bestelling op BRUYERRE en het aanvinken van het vakje waarmee de klant aangeeft akkoord te gaan met deze voorwaarden, houdt in dat de klant volledig, onherroepelijk en onvoorwaardelijk akkoord gaat met de huidige algemene verkoopvoorwaarden.

1.2 De aankoopvoorwaarden van de klant kunnen geen voorrang hebben op onze algemene verkoopvoorwaarden en worden daarom als nietig beschouwd. 

1.3 Toegang tot en gebruik van deze website zijn onderworpen aan voorafgaande aanvaarding van deze algemene voorwaarden. Door deze website te bezoeken of de informatie die deze bevat te gebruiken, aanvaardt u automatisch de algemene voorwaarden. BRUYERRE kan deze voorwaarden te allen tijde wijzigen. 

2. Productkenmerken 

2.1 De teksten en illustraties van de verschillende producten worden uitsluitend ter informatie verstrekt; ze zijn niet contractueel en vallen niet onder de verantwoordelijkheid van BRUYERRE, noch hebben ze invloed op de geldigheid van de verkoop. 

2.2 De klant kan aanvullende informatie over de kenmerken van het/de geselecteerde product(en) verkrijgen door een schriftelijk verzoek te sturen naar: webmaster@bruyerre.be 

2.3 De door BRUYERRE aangeboden producten zijn zorgvuldig geselecteerd en zijn voornamelijk afkomstig van nationale en internationale bedrijven met een sterke reputatie in de foodservice-industrie. 

2.4 Als een op de site besteld artikel niet meer leverbaar is, zullen wij u zo snel mogelijk op de hoogte stellen. U heeft dan twee opties: 

1) Wacht tot het product weer beschikbaar is. 

2) Vraag een terugbetaling aan voor het niet-beschikbare artikel.

3. Prijzen 

3.1 De aangeboden prijzen zijn netto, inclusief 21% belasting (Belgisch regime), exclusief leverings- en administratiekosten. 

3.2 BRUYERRE staat open voor elk verzoek van een klant met betrekking tot een aankoop van grote hoeveelheden. Een specifiek verzoek kan worden gestuurd naar webmaster@bruyerre.be, waarna zo snel mogelijk een voorkeursaanbieding naar de klant wordt gestuurd. 

3.3 Voor Belgische professionals wordt een factuur opgesteld met de mogelijkheid om deze belasting terug te vorderen indien de klant bij de registratie zijn btw-nummer heeft opgegeven, beginnend met BE 0 gevolgd door 9 cijfers (bijv. BE 0123.456.789).

3.4 Voor buitenlandse professionals of belastingplichtigen zal BRUYERRE ook een factuur opstellen met de gegevens van de klant. Als de buitenlandse klant (buiten België) ook een btw-nummer heeft in zijn land (bijvoorbeeld FR 0123456789) en na verificatie van dit nummer door de bevoegde autoriteiten, zal BRUYERRE de gekochte artikelen factureren tegen de prijs exclusief btw (d.w.z. de weergegeven prijs minus 21% btw).

3.5 Voor particulieren en professionals die niet btw-plichtig zijn, zal BRUYERRE een factuur opstellen voor aankopen die zijn gedaan tegen de op de website vermelde prijzen, met een niet-terugvorderbaar belastingtarief van 21%.

3.6 Voor alle andere vragen over de aftrekbaarheid van btw kunt u een e-mail sturen naar: webmaster@bruyerre.be

3.7 Prices may vary between BRUYERRE stores and the webshop. Delivery and maintenance costs may differ depending on the services and products, as well as the human and material resources required.

3.8 Aangezien de prijzen aanzienlijk kunnen variëren als gevolg van de coronacrisis en de schaarste aan grondstoffen door verschillende wereldwijde conflicten, is het mogelijk dat de weergegeven prijs op het moment van bestellen niet meer geldig is. Aangezien verkopen met verlies in België verboden is, zal Bruyerre contact opnemen met de klant om de bestelling te annuleren en het bedrag terug te betalen.

3.9 'Prijzen en schommelingen': De prijzen op onze website worden regelmatig bijgewerkt, maar kunnen variëren afhankelijk van marktschommelingen. Als gevolg hiervan kan de uiteindelijke prijs afwijken van de prijs die aanvankelijk werd weergegeven op het moment van de bestelling. De klant aanvaardt deze mogelijkheid en erkent dat prijzen kunnen worden herzien op basis van de werkelijke kosten op het moment van facturering. 

4. Levertijd

4.1 De gemiddelde levertijd bedraagt 1 tot 2 dagen voor België, 3 tot 5 werkdagen voor Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk voor producten die op voorraad zijn, na ontvangst van de betaling (niet-contractuele informatie) en aanvaarding van de bestelling.

4.2 BRUYERRE zal de klant op de hoogte brengen indien een langere termijn nodig is om zijn bestelling uit te voeren.

4.3 Indien de vertraging langer dan 30 dagen duurt, heeft de klant het recht om zijn bestelling geheel of gedeeltelijk te annuleren, tenzij de klant vooraf akkoord is gegaan met een latere leveringsdatum.

5. Bestelling

5.1 Zodra de bestelling op BRUYERRE is geregistreerd, ontvangt de klant een bevestigingsmail met de details van zijn bestelling.

Dit wordt als definitief beschouwd en BRUYERRE kan niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten van de klant (formulering, verzendgegevens, enz.).

5.2 Bevestiging van de bestelling houdt in dat u deze verkoopvoorwaarden erkent en aanvaardt en afstand doet van het recht om uw eigen aankoopvoorwaarden of andere voorwaarden in te roepen.

5.3 BRUYERRE behoudt zich het recht voor om elke bestelling van een klant met wie een geschil bestaat over de betaling van een eerdere bestelling of in geval van een betalingsincident, op te schorten of te annuleren.

5.4 BRUYERRE behoudt zich het recht voor om elke bestelling van een klant waarvoor meerdere leveringen van dezelfde goederen hebben plaatsgevonden (ten minste de eerste levering en een tweede levering) op te schorten of te annuleren indien zich tijdens de levering een terugkerend probleem voordoet (verlies/breuk/beschadiging). In dat geval wordt de klant vergoed voor de niet-ontvangen goederen die door BRUYERRE worden teruggenomen.

5.5 Wij behouden ons het recht voor om een bestelling te weigeren als de prijs en/of specificaties van een product op de website onjuist blijken te zijn als gevolg van een technische storing of menselijke fout.

5.6 Producten die vermeld staan in de rubriek 'Promoties' worden verkocht zolang de voorraad strekt.

6. Betaling

6.1 Het totale bedrag dient bij het plaatsen van de bestelling te worden voldaan. Het totale bedrag omvat de prijs van het volledige artikel + de transportkosten.

6.2 De bestelling wordt als definitief beschouwd na betaling van het volledige factuurbedrag en bevestiging door de financiële instelling dat de betaling is ontvangen.

6.3 De verschillende geaccepteerde betaalmethoden:

• Creditcard (MasterCard, Visa): (creditcardnummer, vervaldatum, veiligheidscode)

• Met een debetkaart

• Via PayPal

• Via bankoverschrijving (langere verwerkingstijd)

7. Levering

7.1 BRUYERRE staat geen deelleveringen toe, aangezien de verzendkosten worden berekend op basis van één enkele verzending per bestelling.

Indien een deel van de bestelling van de klant echter niet op voorraad is (zie artikel 5), kan de klant, indien hij dat wenst, het beschikbare deel laten leveren, waarbij de tweede verzending voor rekening van de klant is, tenzij tussen de klant en BRUYERRE specifieke schriftelijke afspraken zijn gemaakt.

7.2 De landen waarnaar geleverd wordt, worden bij het plaatsen van de bestelling aangegeven. Wij leveren aan de volgende landen: België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland. Voor alle andere leveringsverzoeken naar het buitenland kunt u contact opnemen met: webmaster@bruyerre.be

7.3 BRUYERRE werkt samen met B-Post voor de levering van binnenlandse bestellingen:

Het afleveradres is het adres dat de klant bij het plaatsen van de bestelling heeft opgegeven.

Voor dit type zending wordt het pakket op de werkdag na ontvangst van de betaling bij het adres van de ontvanger afgeleverd.

Als de klant afwezig is, doet de postdienst een tweede bezorgpoging. Als het pakket bij de tweede poging nog steeds niet wordt opgehaald, wordt er een bezorgbericht achtergelaten in de brievenbus. Het pakket kan binnen 15 dagen worden opgehaald bij uw postkantoor, voordat het wordt teruggestuurd naar onze kantoren.

Bovendien worden bij terugzending van een bestelling, ongeacht de reden, de kosten van de nieuwe en tweede verzending aan de koper in rekening gebracht.

7.4 BRUYERRE werkt samen met B-Post en GLS voor verzendingen binnen Europa: Dezelfde opmerkingen als voor binnenlandse verzendingen, de levertijd bedraagt ongeveer 3 tot 5 werkdagen na ontvangst van de betaling.

7.5 In geval van vertragingen kan BRUYERRE niet aansprakelijk worden gesteld indien de koper niet aan zijn contractuele verplichtingen voldoet (onvolledige adresgegevens, afwezigheid van de ontvanger, stakingen, ongunstige weersomstandigheden, enz.).

7.6 Bij levering is de koper verplicht om de staat van de bestelling te controleren.

Als er producten beschadigd zijn, moet de klant op de bon vermelden: 'pakket beschadigd ontvangen' en binnen 48 uur na ontvangst van het beschadigde pakket contact opnemen met BRUYERRE. Als er zich een probleem voordoet tijdens de levering, moet de klant ook binnen 48 uur na kennisgeving of een telefoontje van de vervoerder contact opnemen met BRUYERRE.

7.7 Bij niet-naleving van deze procedure kan BRUYERRE niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die tijdens de levering is ontstaan, en heeft de klant dan ook geen recht op terugbetaling of omruiling van de beschadigde goederen.

7.8 Zodra de goederen ons bedrijf hebben verlaten, wordt de levering uitbesteed aan de betreffende professionele bezorgdienst. Als de goederen beschadigd of kapot worden ontvangen, is de onderaannemer (Bpost/Chronopost/DPD/GLS) aansprakelijk en is BRUYERRE ontheven van elke aansprakelijkheid.

BRUYERRE verbindt zich er echter toe om alle geschillen met onderaannemers in samenwerking met de koper te behandelen.

8. Verzendkosten

8.1 Ons systeem berekent en biedt verschillende leveringsopties. Wij bieden: een standaard deur-tot-deur service (B-Post nationaal, maar ook naar Frankrijk, Duitsland, Nederland en Luxemburg) of palletlevering voor breekbare producten via GLS.

8.2 Tabellen met de verschillende verzendkosten:

8.3 U kunt uw bestelling gratis afhalen in onze verschillende winkels (zie de pagina 'Verkooppunten') tussen 9.00 en 17.00 uur van maandag tot en met vrijdag.

Totaalbedrag bestelling: Verzendkosten:

<= € 100 excl. btw Ons systeem berekent uw verzendkosten.

Nationale partners: B-Post - GLS

Internationale partners: B-post - GLS

Het bedrag van uw verzendkosten wordt rechtstreeks bepaald door de producten en de hoeveelheid in uw winkelmandje.

> €100 excl. btw Gratis (thuisbezorging via B-Post) voor andere producten dan serviesgoed en glaswerk.

Het bedrag van uw verzendkosten wordt rechtstreeks bepaald door de producten in uw winkelmandje.

Voor bestellingen buiten de hierboven genoemde landen: webmaster@bruyerre.be

9. Tevredenheid

9.1 De klant profiteert van een 'tevredenheidsgarantie of geld terug'-garantie.

Als de klant niet tevreden is, verbindt BRUYERRE zich ertoe het bedrag dat voor de geleverde producten is betaald, terug te storten via een bankoverschrijving of de producten om te ruilen; dit bedrag wordt berekend op basis van de aankoopprijs minus eventuele schade of extra kosten.

Retourzendingen zijn voor risico van de klant. Wij accepteren geen retourzendingen die niet vooraf zijn aangemeld.

9.2 Geretourneerde goederen

In geval van herroeping dient u ons een brief, e-mail of standaard herroepingsformulier te sturen.

De goederen moeten aan de volgende voorwaarden voldoen:

• Binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd.

• In originele, nieuwe staat zijn.

• In de originele verpakking zitten, met alle toebehoren (gebruiksaanwijzing, kabels, etc.)

• Wordt geleverd met een kopie van de factuur/leveringsbon.

Bovendien zijn de verzend- en verpakkingskosten voor rekening van de klant, tenzij er sprake is van een fout van onze kant.

9.3 Bij speciale bestellingen en verzegelde artikelen heeft de klant geen recht op deze retourgarantie.

De verzendkosten en het risico verbonden aan de retourzending zijn voor rekening van de klant en worden daarom niet vergoed, tenzij het artikel defect is of verkeerd is verzonden door BRUYERRE.

9.4 Om hygiënische en voedselveiligheidsredenen kunnen wij geen levensmiddelen retourneren. Wij kunnen niet garanderen dat deze producten onder optimale omstandigheden zijn bewaard en dat ze na levering intact zijn gebleven.

10. Garantie

10.1 Op alle artikelen rust een garantie van één jaar tegen eventuele gebreken.

Deze garantie is geldig indien de gebruiks- en onderhoudsinstructies worden opgevolgd.

In dat geval verbindt BRUYERRE zich ertoe om het defecte artikel te herstellen, te vervangen of, indien nodig, te vergoeden.

10.2 Onze garantie geldt niet voor normale slijtage of schade die na risico-overgang ontstaat door onjuiste behandeling of nalatigheid, overmatig gebruik, ongeschikte accessoires of andere invloeden die niet in de overeenkomst zijn voorzien.

10.3 Van de garantie zijn eveneens uitgesloten: lampen, afdichtingen, verwarmingselementen, etc. (elk ‘verbruiksartikel’ dat met regelmatige tussenpozen vervangen moet worden als gevolg van normaal gebruik van het apparaat).

11. Aftersales service

11.1 Er staat een technisch team klaar om klanten te helpen met eventuele vragen over het gebruik van onze producten of met eventuele storingen of defecten daarvan.

11.2 Bij het geretourneerde artikel dient een kopie van de factuur te worden bijgevoegd. De verzendkosten zijn voor rekening van de klant.

Na tussenkomst van de technische dienst wordt het artikel op kosten van BRUYERRE teruggestuurd indien het voldoet aan de garantievoorwaarden. Zo niet, dan betaalt de klant vooraf de kosten voor de reparatie van het apparaat en de retourkosten.

11.3 Voor alle andere vragen met betrekking tot het technische gebruik van de apparaten of problemen inherent aan het gebruik ervan: webmaster@bruyerre.be

Voor alle andere vragen kunt u contact opnemen met de klantendienst: webmaster@bruyerre.be

12. Toepasselijke rechten

12.1 Op alle overeenkomsten tussen BRUYERRE en de klant is het Belgisch recht van toepassing.

12.2 In geval van geschillen zijn uitsluitend de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement CHARLEROI bevoegd en, indien van toepassing, de vrederechter van het eerste kanton van CHARLEROI (België). Informatie over alternatieve methoden voor geschillenbeslechting is te vinden via de link http://ec.europa.eu/odr/, maar wij behouden ons het recht voor om geschillen uitsluitend aan de rechtbanken voor te leggen.

13. Eigendomsrechten

13.1 BRUYERRE blijft wettelijk eigenaar van een verkocht goed totdat de koopprijs volledig is betaald.

13.2 Alle elementen van deze website (logo's, teksten, foto's, enz.) zijn intellectuele eigendom van BRUYERRE. Elke reproductie, elk gebruik of elke exploitatie van de inhoud van de website is derhalve strikt verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.